Oppilaiden erilaisuuden huomioiminen museoissa

Tänään tutustuimme Vapriikin kokoelmiin ja siihen, kuinka museoita voisi hyödyntää opetuksessa. Oli ilo huomata, että suurin osa näyttelyistä antoi oppilaille mahdollisuuden tehdä ja kokeilla itse. Perinteiset vitriini-näyttelyt massiivisine teksteineen oli minimoitu. Tämä huomioi itsessään oppilaiden erilaisuutta oppijoina. Innolla odotan huomista tutustumista Werstaan peliin, jota saamme kokeilla.
Kuvassa maahanmuuttajien valmistavan opetuksen ryhmien tuottamia savikulhoja ornamentteineen.

One Response to “Oppilaiden erilaisuuden huomioiminen museoissa”

  1. Heli Says:

    Niin ja toisaalta myös vitriinejä ja tekstiä löytyi niille oppilaille, joita ei kiinnosta tutustua historiaan tekemisin kautta. Vapriikissa on mielestäni panostettu hyvin erilaisista asioista kiinnostuviin museovieraisiin.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: